Dit weekend staat stand-up comedian Xander De Rycke in de Antwerpse Lotto Arena om vijftien jaar carrière te vieren. Persoonlijk zijn we fan, maar humor is een raar beestje en we gaan je zeker niets opdringen ;-). Waar je zelfs als niet-fan iets van kan leren, is de manier waarop Xander een band opbouwt met zijn publiek.
Houdt het voor bekeken
Inspiratie
De aanpak van Xander is bijzonder boeiend en levert heel wat inspiratie op die ook voor bedrijven en organisaties nuttig is. Met wat geluk laten we hem hierover vroeg of laat zelf aan het woord, maar deze tips en bedenkingen geven we jullie graag al mee:
- Geef de dingen tijd om te groeien. Niet elke post, podcast, video … bereikt van bij de start jouw volledige doelpubliek. Ritme, herkenning en een duidelijke visie helpen je al een heel eind op weg.
- Je hoeft niet altijd iedereen te bereiken. 5.000 oprecht geïnteresseerde fans / klanten zijn vaak interessanter dan een publiek van 800.000 onoplettende mensen.
- Hou van je product en content. Maak, deel, verkoop … zaken waar je met heel je hart achter staat. Het maakt je job zoveel makkelijker, en klanten voelen ongetwijfeld jouw enthousiasme en oprechtheid.
- Pin je niet vast op één kanaal of format, maar stel een samenhangende contentmix samen zonder óveral aanwezig te willen zijn.
Check www.xanderderycke.be voor alle links naar zijn shows, podcasts en andere content.
Foto: copyright www.xanderderycke.be
Related Posts
19 september 2022
Storytelling, tuurlijk! Maar stond je ook al even stil bij je narrative?
Storytelling zit vandaag goed ingebakken in de manier waarop heel wat bedrijven…