Skip to main content

Social media is niet meer weg te denken uit ons leven. Waar het vroeger een tijdsverdrijf was om je vrije tijd mee te vullen, is het nu meer dan ooit deel van het bedrijfsleven. En iets posten, dat is best “simpel” zou je dan denken … Niets is minder waar. Social media is topmarketing en de strategie die erachter schuilt is vaak heel uitgekiend. Dit zijn alvast enkele voordelen van het uitbesteden van je  social media management.

  1. Time is money

Wat ga je posten? Hoe ga je iets posten? Maak je een video, foto, schrijf je een blogbericht …? Welke caption schrijf je bij je post? Er komt heel wat bij die ene post kijken, en voor je het weet zit je een uur te staren naar je scherm.

Dankzij onze expertise en ervaring kan je die post met een gerust hart uit handen geven. Zo spaar je niet alleen heel wat denkwerk uit, maar ook een heleboel tijd. Tijd die jij dan weer kunt gebruiken voor de core business van je eigen bedrijf of organisatie. 

  1. Social media is een vak apart

Social media integreren in je marketingaanpak is niet zo simpel als het lijkt. Met welk doel ga je posten, en op welk kanaal? Is rechtstreekse verkoop je voornaamste doel of wil je eerder een naamsbekendheid opbouwen? Afhankelijk van jouw doel, stijl en voorkeuren werken we een strategie en concepten op maat uit. 

  1. Helemaal mee

De laatste nieuwe trends in social medialand? We kennen ze. We weten op welk kanaal jouw doelpubliek het liefst rondhangt en hoe we daar het best in het oog kunnen springen. We zorgen voor de ideale lengte van je post, de juiste hashtags en woorden, de call-to-actions die je volgers actie doen ondernemen … Post je best op LinkedIn, of is TikTok onverwacht jouw ding? We zoeken het graag met/voor je uit!

  1. Consistent posten

Wanneer je zelf je planning beheert kan het gebeuren dat je in een drukke periode heel weinig gaat posten en die schade plots wil inhalen in een periode waarin het wat rustiger is. Dat valt echter snel op, en ook de algoritmes van o.a. Facebook en Instagram zijn hier geen fan van. Het is beter dat je je volgers op regelmatige tijdstippen aanspreekt, zonder dat je hen overprikkelt of overlaadt met nutteloze posts. Hoe doe je dat? Door consistent te posten! 

  1. Meer traffic naar je website

“Onze website ziet er toch goed uit, waarom moeten we ons dan zorgen maken over Facebook of Instagram?” Het antwoord is simpel: social media kan het aantal bezoekers (en dus ook mogelijke kopers) van je website aanzienlijk de hoogte injagen! Social media is bovendien persoonlijker en drempelverlagende om met bezoekers, klanten, sollicitanten … in contact te komen. 

  1. Aandacht voor de huisstijl

Herkenbaarheid is belangrijk: het zorgt ervoor dat je meer naamsbekendheid opbouwt. Zorg er dus voor dat je posts op social media niet losstaan van je website en dat alles mooi op elkaar aansluit. Gebruik hetzelfde lettertype, dezelfde kleuren en zorg ervoor dat je posts een deel worden van je huisstijl. 

Je merkt het vast: consistent posten op social media vergt heel wat energie, denkwerk en tijd! Maar het loont zeker de moeite. Benieuwd hoe wij jou daarbij kunnen helpen? Contacteer ons via hello@tenthavenue.be en we luisteren graag naar jouw verhaal.